Instalacja sprężonego powietrza w warsztacie samochodowym sprawdza się przy obsłudze narzędzi pneumatycznych powszechnie wykorzystywanych przy wymianie kół, dokręcaniu śrub, przy innych czynnościach technicznych. Dlaczego uzdatnianie powietrza w warsztacie samochodowym jest takie ważne?
Oczyszczanie instalacji sprężonego powietrza
Sprężone powietrze w warsztacie samochodowym wymaga regularnego oczyszczania z zanieczyszczeń stałych oraz płynnych. Sprawdzony filtro-reduktor to jedna z podstawowych inwestycji. Urządzenie ułatwia zachowanie maksymalnych standardów filtracji, bez wielkich potrzeb serwisowych. Poza tym filtro-reduktor optymalizuje wartości ciśnienia wyjściowego. To zwiększa bezpieczeństwo używania narzędzi podczas rutynowych prac.
Smarowanie urządzeń pneumatycznych i ograniczenie strat serwisowych
Warsztat samochodowy może zainwestować również w naolejacz sprawdzający się przy systematycznym smarowaniu urządzeń pneumatycznych. Nie jest to oczywiście obowiązkowy zakup, ale ograniczający zużywanie się wielu technologii. Naolejacze występują w ekonomicznych kompletach z filtro-reduktorami i charakteryzują się dużą wytrzymałością, możliwością regulowania wartości oleju wprowadzanego do narzędzia, sporą przepustowością. W praktyce naolejacz współpracuje doskonale z młotkami pneumatycznymi, szlifierkami, kluczami udarowymi.
W jaki sposób podejść do uzdatniania powietrza w warsztacie samochodowym?
Instalacja sprężonego powietrza współpracuje z podnośnikami, stacjami do napełniania układu hamulcowego, z rozbudowanymi montażownicami. Powietrze pod wysokim ciśnieniem podaje się również do pistoletów lakierniczych. To jedynie wycinek zastosowań i niektóre warsztaty w większym stopniu opierają się właśnie na tym czynniku roboczym ze względu na ogromną wygodę zastosowania w każdych warunkach technicznych. Przed wprowadzeniem kompresora sprężonego powietrza warto przemyśleć realne zużycie, dostępne technologie i rozmieszczenie podzespołów tak, aby nie utrudniały ruchu pracownikom.