Typowe prostowanie felg
Typowe prostowanie felg

Typowe prostowanie.

Raczej nie ma czegoś takiego jak typowe użycie sprzętu takiego jak prostowarka do felg, bo każde odkształcenie felgi wygląda inaczej. Pewne z nich to uszkodzenia powstałe w trakcie zabawy autem, a inne to szkody związane z bardziej typową eksploatacją. Trafiają się nawet te uszkodzenia po dość drobnych kolizjach i każde z wyżej wymienionych uszkodzeń trzeba starannie zweryfikować. Kluczowe znaczenie ma też i to, że naprawa to nie zawsze ten sam koszt, bo tu wiele zależy od tego przebadania felgi i co równie ważne tanie modele często już na samym początku odpadają, bo ich prostowanie nie ma tego finansowego sensu.

Czy zawsze warto prostować?

Jakaś część z nas dość dobrze wie o tym, że w pewnych przypadkach prostownice do felg powinny być nie używane, czyli bardziej opłaca się zakupić nowy komplet niż kombinować z naprawą obecnego. Tak może być nawet wtedy gdy trzeba naprawić jedną lub dwie felgi z kompletu. Mowa tu konkretnie o weryfikacji ich stanu, a takowa rzecz jasna kosztuje, bo najpierw trzeba zeszlifować z felg lakier, o ile takowy na nich jest, a potem przeprowadzić badanie z użyciem specjalnego płynu. Takowy rzecz jasna uwydatni pewne ich spękania i to w poprawny sposób. Trzeba też pamiętać o tym, że ten typ badania nie jest idealnym, czyli to także obarczenie pewnego typu błędem. Dlatego w wielu procentach przypadków bada się też felgi tym specjalnym detektorem wykrywającym spękania wewnętrzne. Te znaczne procenty przypadków dotyczą raczej drogich modeli felg, czyli tych, które to opłaca się prostować. Tańsze zaś trafiają na złomowisko zaraz po tym jak specjalista zerknie na takowe. Dzieje się tak ze względu na to, że badanie to usługa, a takowa powiązana jest z cennym czasem pracy specjalisty, a taki raczej nie będzie chciał tracić cennych sekund na weryfikowanie taniego modelu.

Inne rodzaje kosztów.

Prostowarka do felg to sprzęt, który także się zużywa. Jednym słowem między serwisami takowej można wyprostować tylko pewną ilość felg, a potem trzeba wydać pewne pieniądze w naprawę eksploatacyjną urządzenia, które jest dość drogie. Kluczowe znaczenie ma też i to, że do specjalisty zajmującego się prostowaniem trzeba najpierw dojechać, a takowi mieszkają raczej w tych sporych miastach. Może i część z nich prowadzi działalność w miastach średnich, ale jest to tylko nieznaczna część, czyli do kosztu prostowania trzeba też doliczyć koszt dojazdu, a takowy nie jest tym małym.

Kolejne istotne prawdy.

Wiele znaczy też i to, że prostownice do felg nie radzą sobie dość dobrze z każdym modelem felgi, a powiązane jest to z kształtem i rozmiarem pewnych modeli. Mowa tu o tym, że jakaś część felg dobrze znosi prostowanie, a te inne raczej średnio. Pewna część specjalistów nawet nie podejmuje się naprawiania felg zaliczanych do sprawiających problemy ze względu na rozmiar i kształt ich rotora. Podejście to jest podyktowane wiedzą, bo właściciel takowej lub takowych wyda pieniądze i nie uzyska tego upragnionego efektu, a to bardzo wiele znaczy jeśli chodzi o proporcje kosztów do uzyskanego efektu.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl