Jaki kompresor wybrać do warsztatu samochodowego?

Kompresor to podstawowe wyposażenie warsztatu samochodowego. Sprężarka sprawdza się głównie przy obsłudze ogumienia i użytkowaniu narzędzi pneumatycznych. Najpopularniejsze rodzaje kompresorów to modele śrubowe oraz tłokowe.

Dobra sprężarka, czyli jaka?

Nowoczesny kompresor śrubowy dysponuje dotykowym ekranem, systemem oszczędzania energii, a nawet modułem internetu bezprzewodowego. Sprężarki funkcjonują ze stałą lub zmienną prędkością. Szybkie dopasowanie warunków pracy, stosunkowo niski poziom głośności oraz ciągła praca bez potrzeby częstego chłodzenia to najważniejsze zalety urządzenia. Nowsze modele kompresorów śrubowych wcale nie zużywają więcej energii od tłokowych odpowiedników i dają duży komfort pracy w warsztacie.

Popularne rozwiązania stosowane w warsztatach samochodowych

Kompresor tłokowy to najpopularniejsze rozwiązanie stosowane w warsztatach samochodowych. Maksymalne ciśnienie robocze wynoszące do 10 barów, nieco wyższy, ale w dalszym ciągu optymalny poziom głośności do 80-90 dB, bardzo niska waga to ważne przewagi technologii w codziennej pracy. Urządzenie nie wymaga częstego serwisu i najczęściej wyróżnia się znacznie niższą ceną od sprężarki śrubowej. Jeden z najważniejszych parametrów do rozpatrzenia przed wyborem kompresora tłokowego to pojemność zbiornika. Im większy zbiornik, tym płynniejsza praca. Z zależności od zapotrzebowania można zdecydować się na zakup sprężarki olejowej lub bezolejowej. 

Jaki kompresor wybrać?

Warto ocenić parametry sprężarek w odniesieniu do podstawowych i specjalistycznych narzędzi pneumatycznych. Przy prowadzeniu intensywniejszych prac w warsztacie przyda się kompresor regulowany, prosty w serwisowaniu, ograniczający koszty zużycia coraz droższej energii elektrycznej. Poziom hałasu w żadnym przypadku nie powinien przekroczyć jednak 90 dB. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl